Seminari Leila Panahi

El divendres 10 de maig, Leila Panahi, estudiant de doctorat del Grup de Caracterització de Materials (GCM), va impartir el seminari "Propietats mecàniques, microestructurals i tèrmiques d'un nou aliatge de base de ferro d'alta entropia". Leila va detallar la preparació de les aliatges metàl·lics i les tècniques utilitzades per a la seva caracterització, inclosa la calorimetria diferencial d'escombrat, la difracció de raigs X (DRX), la microscòpia electrònica de rastreig (SEM), l'espectroscòpia de Mössbauer i la nanoidentation.

Els resultats van revelar la formació de nous vidres metàl·lics d'alta entropia en barrejar FeCoCrNi amb Si i B. Els resultats de XRD van confirmar la formació de les fases FCC i BCC, mentre que l'espectroscòpia de Mössbauer va permetre avaluar la quantitat i l'evolució de les fases ferromagnètica i paramagnètica a diferents temperatures. Els efectes de l'addició de Si i B en les propietats mecàniques i estructurals es van monitoritzar mitjançant SEM i Nano-Identation respectivament.

Seyedeh Leila Panahi es va graduar en Matemàtiques a la universitat islàmica (Iran) i posteriorment va completar la seva Màster en Física (Nanotecnologia) en el Departament de Física de la Universitat de Pune (Índia). El seu projecte fi de màster es va centrar en la síntesi i caracterització de nanopartícules de zircònia. Va començar el seu doctorat en el grup de recerca GCM al novembre de 2017 sota la supervisió d'Eloi Pineda i Pere Bruna