El llibre 'The Moon : the next international space station' premiat aquest Sant Jordi 2021 per la UPC

El nou llibre The Moon : the next international space station ha sigut premiat aquest Sant Jordi 2021 per la UPC. El llibre va ser editat per Ignasi Casanova Hormaechea i Miquel Sureda

Aquest llibre neix del treball realitzat pels estudiants durant un sol semestre del curs Recursos espacials i assentaments planetaris del màster en Enginyeria Espacial i Aeronàutica de la Universitat Politècnica de Catalunya. El seu objectiu és proporcionar una visió científica i d’enginyeria sobre la Lluna com un lloc on els humans puguin viure i treballar en benefici de la humanitat de manera sostenible. Després de revisar les condicions ambientals i els recursos naturals de la Lluna, es debaten detalladament qüestions importants com l’energia, els sistemes de suport a la vida i l’anàlisi de les activitats robotitzades i humanes. També es té en compte el viatge cap a i des de  a la Lluna, incloses les lliçons apreses sobre les estratègies de transport en viatges continuats d’anada i tornada a l’Estació Espacial Internacional durant els primers anys del segle XXI. Finalment, es tracta amb cert detall un conjunt de diferents activitats que es poden dur a terme i que, segons l’opinió dels autors, justifiquen plenament el retorn al nostre satèl·lit natural.