Xavier Ortega: Premi al Reconeixement Acadèmic

Xavier Ortega Aramburu, fundador i director de l'Institut de Tècniques Energètiques durant més de 25 anys, ha estat premiat en la ‘Diada de l’Enginyer’ organitzada per l'Associació d'Enginyers Industrials de Catalunya (AEIC), un esdeveniment que va tenir lloc el passat 13 de juny.

Catedràtic de la UPC de l'àrea d'enginyeria nuclear i llicenciat en ciències físiques per la Universitat de Barcelona, Xavier és enginyer en enginyeria atòmica i doctor enginyer per l'Institute Polytechnique de Grenoble, i també enginyer industrial i doctor per la UPC.

Xavier va rebre el prestigiós "Premi al Reconeixement Acadèmic" per la seva trajectòria professional dedicada a la docència i pels seus mèrits acadèmics en l'àmbit de l'energia i l'energia nuclear. Ha dedicat més de 40 anys a la formació i la preparació de futurs enginyers, així com l'impuls de la recerca i la transferència de tecnologia en l'àmbit de l'energia i l'enginyeria nuclear.

A la foto, Xavier Ortega (tercer per l'esquerra) envoltat de companys de l'INTE.

Jordi Renom, president de l'AEIC, ha assenyalat que "només mantenint-nos fidels als valors que ens han fet el que som ara i prenent com a referent a les persones premiades i referents com Pompeu Fabra o Xavier Ortega, podrem aconseguir les nostres metes". El president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, va clausurar l'acte.

...