Seminari Xènia García

El passat divendres 30 de novembre, Xènia García, investigadora del grup NEMEN, va impartir el seminari "Catalitzadors convencionals Pd / CeO2 vs catalitzadors inversos CeO2 / Pd per oxidació de CO".

Xènia va explicar en detall els procediments duts a terme per a la síntesi dels catalitzadors Pd / CeO2 i CeO2 / Pd. El primer va ser preparat mitjançant Impregnació capil·lar (de les sigles en anglès IWI) i per deposició de capa atòmica (de les sigles en anglès ALD) mentre que el segon es va sintetitzar per ALD. Es va posar en relleu la importància de la configuració inversa per estudis fonamentals en catàlisi així com els avantatges de la tècnica ALD, la qual permet controlar el gruix del material.

Els resultats provinents de l'espectroscòpia de fotoelectrons per raigs X (NAP-XPS) realitzats en 4 escenaris de temperatura i presència de gas van revelar que el ceri i el pal·ladi dels catalitzadors convencionals Pd / CeO2 preparats mitjançant la tècnica IWI, apareixen més oxidats que els catalitzadors preparats mitjançant ALD i com a conseqüència, presenten una major habilitat per transferir els àtoms d'oxigen. Això es tradueix en una major capacitat d'oxidar el CO.

Xènia García

Xènia García és llicenciada en Nanociència i Nanotecnologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i va realitzar un Màster en Química Aplicada de Materials en el departament de química de la mateixa universitat, on va completar el seu treball fi de Màster en col·laboració amb l'Institut de Química Avançada de Catalunya (IQAC-CSIC). Va començar el seu doctorat dins del grup NEMEN sota la supervisió de Jordi Llorca a l'abril del 2017.