Seminari Xavier Vendrell

Xavier Vendrell, premiat amb una beca postdoctoral Beatriu de Pinós s'ha incorporat recentment al grup de recerca NEMEN de l'INTE. El passat Divendres 16 de novembre del 2018, Xavier va inaugurar els seminaris interns de tardor amb una xerrada titulada "Materials Electrocerámicos per l'energia" on va explicar la seva trajectòria investigadora.

Durant la xerrada, Xavier presentar les diferents àrees de recerca en les quals ha estat involucrat en els últims anys les quals inclouen: la síntesi i caracterització de materials piezoelèctrics, la síntesi mecànica de oxysulfuros per a la fabricació de nous càtodes en bateries Li-ió i l'ús d'espectroscòpia d'impedància electroquímica com herrramienta per estudiar els mecanismes de degradació en les piles de combustible d'òxid sòlid.

Xavier Vendrell combinarà els seus coneixements en síntesi mecànica i espectroscòpia d'impedància en el desenvolupament de catalitzadors amb altes prestacions per a la producció d'hidrogen a través de l'oxidació de metà, aprofitant els avantatges que ofereix l'espectroscòpia d'impedància electroquímica com a tècnica per a la seva caracterització.

Xavier Vendrell

Xavier Vendrell és doctor en Ciència de Materials per la Universitat de Barcelona (2013). Durant el seu doctorat, va obtenir una posició com a professor ajudant al Departament de Química Inorgànica a la mateixa Universitat. Després del seu doctorat, Xavier va treballar en chimie-Paristech, Institut de Recherche de Chimie Paris (IRCP) i el Collège de France (2015) com a post-doc. En 2016, va obtenir una beca Marie Sklodowska-Curie i es va traslladar a la Universitat de Sheffield per treballar com a post-doc en el grup del Prof. Anthony R. West. Xavier s'ha incorporat recentment al grup NEMEN l'INTE per treballar com a post-doc amb una beca Beatriu de Pins.