El Dr. Lluís Soler aconsegueix un ajut “Ramón y Cajal”

El Dr. Lluís Soler, membre del grup de recerca Nanoenginyeria de Materials Aplicats a l'Energia (NEMEN) ha estat guardonat amb un ajut per a un contracte “Ramón y Cajal” del Ministeri de Ciència i Innovació (MICINN) del govern espanyol.

El Dr. Lluís Soler (Terrassa, 1979) ha estat recentment guardonat en la convocatòria 2019 d'ajuts per a contractes Ramón y Cajal finançats pel Ministeri de Ciència i Innovació (MICINN) del govern espanyol.

Llicenciat en química l’any 2002, va obtenir el Diploma d'Estudis Avançats (DEA) en Química Analítica el 2004 i es va doctorar l’any 2010 a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). La seva tesi doctoral es va centrar en el desenvolupament de nous processos per a la producció d'hidrogen basats en l'oxidació d'alumini metàl·lic en aigua, mitjançant reaccions catalítiques heterogènies en medis bàsics. La investigació de la seva tesi doctoral va ser finançada per les companyies MATGAS i Air Products (Carburos Metálicos). De 2010 a 2012, va treballar com a investigador postdoctoral a la UAB en el marc d'un projecte de transferència de tecnologia sobre un procés de generació d'hidrogen, desenvolupat i patentat durant la seva tesi doctoral. Durant aquell període, van aconseguir transferir la patent a l’empresa japonesa Tonami Transportation Co, Ltd. Des de juny de 2012 fins a setembre de 2014, va realitzar una estada postdoctoral a Alemanya (28 mesos) als centres de recerca IFW Dresden i Max-Planck-Institute for Intelligent Systems a Stuttgart. Durant aquest període, va estar treballant en el disseny, fabricació i proves de laboratori amb nanomotors catalítics autopropulsats, capaços de convertir energia química en moviment mecànic a escala nanomètrica. Aquests nanodispositius avançats es poden utilitzar per a múltiples aplicacions, des de biomedicina fins a la descontaminació d'aigües.

A l'octubre de 2014 va obtenir una beca postdoctoral "Beatriu de Pinós" i es va incorporar a l'Institut de Tècniques Energètiques (INTE) duent a terme les seves tasques de recerca dins el grup NEMEN. El Dr. Soler està especialitzat en catàlisi i fotocatàlisi heterogènia, reactors catalítics per a aplicacions energètiques i la fabricació de nanomaterials avançats. El juliol de 2019 va ser finançat com a investigador principal en la convocatòria "Retos investigación 2018" del MICINN, per desenvolupar una innovadora línia de recerca per a una nova generació de processos fotocatalítics basats en materials microporosos tridimensionalment ordenats de TiO2 en microreactors.

El Dr. Lluís Soler és el primer membre de l'INTE que obté un ajut per a un contracte Ramón y Cajal. Li desitgem molt d'èxit en la implementació de la seva línia d'investigació.