1a Jornada Tècnica sobre el Radó

Dilluns passat, 19 de març, l'INTE va celebrar la seva 1ª Jornada Técnica sobre el Radón, que va despertar un gran interès entre la comunitat d'experts i empreses que treballen en l'àmbit de la radioprotecció.

Més de 40 assistents van tenir l'ocasió d'escoltar a experts com la Dra. Marta García Talavera (Consell de Seguretat Nuclear), el Dr. Arturo Vargas (Director de Recerca, INTE), la Dra. Claudia Grossi (Laboratori d'Estudis de radó, INTE) i la Dra. Victòria Moreno (Universitat Autònoma de Barcelona).

Les seves intervencions estaven relacionades amb el marc legal i el mesurament del gas radioactiu radó a interior, amb especial èmfasi en la nova directiva europea 2013/59/Euratom sobre protecció sanitària contra les radiacions ionitzants, que entra en vigor a Espanya el 2018.

Les presentacions de la Jornada poden ser descarregades utilitzant els següents enllaços:

• Marc regulador per al control de les exposicions al radó (Dra. Talavera, CSN)
  • Metrologia i dosimetria del radó (Dr. Vargas, INTE)
  • Calibratge d'equips: La càmera de radó de l'INTE (Dra. Grossi, INTE)
  • Mesures de radó en condicionsambientals extremes (Dra. Moreno, UAB)

Des de l'Institut, volem agrair a tots els assistents, convidats i organitzadors per fer d'aquesta jornada un gran èxit.